Responsive Advertisement

2023. július 23., vasárnap

Nézzük át együtt: LLoyd, a belső szörnyeteg

 


Aurora Lewis Turner: Lloyd, a belső szörnyeteg

Értékelés: 4.5/5

"Lloyd A Bolygókeringő trilógia meg nem értett, de közkedvelt, medveerejű rosszfiúja.

Ez az őrült kötet elkalauzol bennünket azokba az időkbe, amikor Lloyd még a másik oldalon állt. Bemutatja, miként hálózta be őt Marilyn fékevesztett, önpusztító, mégis csábítóan zakkant személyisége. Megismerhetjük, milyen volt Elizabeth férjeként és apaként, illetve miként került kapcsolatba a „névtelenekkel”, s ezáltal Claudiával.
Mivel Lloydunk sosem volt szent életű, ez a kötet azoknak való, akik bírják a vért, a könnyed kalandokat és egy igazi „badass” antihős kétszáz éven át tartó tombolását.

A Bolygókeringőtől függetlenül, de annak ismeretében is olvasható."


Bevezetés: 

Hosszú kihagyás után ismét hoztam nektek egy értékelőt nem mástól mint a csodálatos Aurora Lewis Turnertől. A könyvet még a budapesti könyvhéten vehettem át, természetesen dedikálva aminek eszméletlenül hálás vagyok, örülök, hogy ismét találkoztunk. :) Bár ez a könyv annyira nem fogott meg mint az ikerlángbűbáj sorozat, ennek ellenére nagyon tetszett szóval nézzük a szempontokat.


Első benyomás:

Amióta megismertem az írónő munkiásságát, azóta kívánságlistán van molyon a Bolygókeringő trilógia. Örültem neki, hogy ez független kötet, de lehet jobban tudtam volna szeretni és értékelni, ha olvasom a trilógiát. Ennek ellenére megfogott de nem rántott úgy magával, mint a többi könyve.

 

Történet:

A főszereplő Lloyd, aki egy olyan világban él, ahol a Föld élhetetlenné vált és a világ különböző bolygókon terül szét. Egyes helyeken csak emberek élnek, máshol viszont különleges képességűek is megfordulnak. A konfliktus az emberek és a különlegesek között egyre nagyobb lesz, amiből Lloydot se hagyhatják ki. Belerántják, pedig ő semmit se akart csinálni.

 

A cselekmény Lloyd három életszakaszát mutatja be. Három nő lép be az életébe, akik felrázzák unalmából és életcélt adnak neki minden egyes nap. De mindig visszasüllyed az unalmas mindennapokba. Emiatt számomra kicsit repetitív lett, úgy éreztem, hogy mindig van egy mélypont, amin az olvasónak keresztül kell jutnia ahhoz, hogy az újabb történet elkezdődjön.


A világ adott volt, az írónőnek csak vissza kellett helyezkednie a már kialakított világába, de nagyon szerettem. Az alvilág sötét bugyrait pedig kendőzetlenül tárta elénk, ami miatt indokolt is a 18+-os jel (nemcsak a spice miatt)


Az erotika nincs túltolva, bár a főszereplőnk igazi szoknyapecér, ritkán kapunk részleteket. Az erőszakosság inkább az ami megoszthatja az olvasókat, hiszen rengeteg kegyetlenség rejtőzik a több mint 500 oldal között.


Karakterek:

Itt most 5 karakterről szeretnék beszámolni nektek. Természetesen van főszereplőnk, aki elég sok mindenben hasonlít Jack személyére az ikerlángbűbájból. Egy önfejű, szoknyapecér, aki a belső békéjéért harcol, ráadásul medvévé tud változni. A könyvben nagyon tetszett az, hogy bemutatta milyen az, ha egyszerűen képtelen meghalni. Az idő elmegy mellette, miközben ő ugyanaz marad. És a történet ismétlődése csak elmélyítette ezt a fájdalmat a főszereplőnkben. Emiatt ez nem is egy vidám történet, mégha a humor sokszor megcsillan a könyvben. Fontos feladat volt itt a karakterábrázolás, hiszen a trilógiában meg kell értenünk Lloyd fájdalmait, indíttatásait, ami úgy gondolom sikerült. Másik nagy kedvencem, aki mellékszereplőként állt helyt az Ben. Imádtam a humorát, ahogy hozzáállt a dolgokhoz. Ő volt az az igaz barát, aki a belső szörnyet is le tudta csillapítani. 


És most jöjjenek a nők. Mint már említettem, három fontos hölgy lesz a könyvben (+1 de ő annyira nem játszik szerepet).


Első Lynnie, akiről többször is eszembe jutott, hogy ő esetleg Harley Quinn elfeledett ikertestvére, mert egy olyan pszichopata állat akiről eddig sosem olvastam. Egy dolog zavart, ami sokszor előfordult az a perverz mosoly kifejezés, ami engem már a végére kicsit untatott. Alapvetően csak színesítette számomra Lloyd karakterét, nagyon sok bajt kavartak, mintha csak két balhézós tini lennének, akik nagyban játszanak. 


A következő alany Elizabeth, aki már annyira nem tetszett. Pont olyan volt, mint a könyv annak a része. Viszonylag békés, így a személyisége se volt nagyon extra. Mivel ezt kereste égen földön Lloyd, emiatt játszik szerintem fontos szerepet, viszont értékelendő milyen könnyen elfogadta a belső szörnyeteg létét. 


A harmadik hölgyemény pedig Auróra lesz aki a Bolygókeringő trilógia főszereplője, szóval itt nem tudunk meg sokat róla, de örülök, hogy elolvashattuk milyen különleges kötődés alakult ki Lloyd felől a lány iránt. Claudiát is kedveltem (ő a +1), de nehezen tudtam a szerelmi incidens után is kedvelni. 


Hiányosságnak éreztem, hogy nem tudtuk meg mi lett Izabella karakterével, remélem a trilógiában választ kapunk rá.


Végszó:

Ez egy fantáziadús és rendkívül mély előzménykötet volt, amellyel számomra biztos meghozta a hangulatot a trilógiához. Bár akadt benne néhány hiányosság, és a történet se szippantott be annyira, mint a többi megérdemli, hogy olvassák, mert szerintem egyedülálló kötet. 


Azoknak ajánlom, akik szeretik az antihősöket, nem riadnak vissza az erőszaktól és a vértől. Igyekeznek feltárni az okokat, megérteni a miérteket, hogy ezzel az idealizált világot lecseréljék a valóságra.  


Én megköszönöm a figyelmet és a lehetőséget. Olvassatok sokat én meg elköszönök mára.


Vigyázzatok magatokra! :D




Vh



Ha tetszik amit látsz legyél állandó olvasóm! 
Tetszenek a szerkesztéseim? Nézz fel az instagram oldalamra: @_vasutas.holgy_

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Comments

Kapcsolatfelvételi űrlap

Név

E-mail *

Üzenet *